Så har man kommit till slutet av denna underbara vecka på Island och det var en vecka fylld med intryck men också blött då det var plusgrader och regn. Och precis som min Andalusiska vecka så visade sig solen på slutet och så även här.
Enda olyckan som hände var att en av deltagarna tappade fotfästet och slog till kameran som föll omkull och objektivet gick åt skogen. Och det händer alltid något när man är ute på workshop som resor, själv lyckades jag kvadda en kamera första morgonen på en workshop så jag vet att det är inte roligt. Speciellt om man inte har en reserv med sig.
Men vår sista morgonen började ute vid stranden:

lottal-2283

På andra sidan viken var vi föregående morgon och fångade balsalter i grottan. Morgonen var underbar och man försökte som vanligt fånga vågorna i rätt ögonblick.
Sedan var det dags att ge sig ut i terrängen tills det tog stopp. Bron var var bortspolad så vi kom inte längre.
lottal-.jpg

lottal-2308

Mäktigt landskap med snötäckta berg i bakgrunden och flodarmar i förgrunden. Solen sken från en klarblå himmel och vi njöt för fullt.
På hemvägen blev vattenfallstopp.
lottal-2353lottal-2361

Och sedan på en av de mäktigaste vattenfallen, Skogafoss och här var det fullt med folk och jag kände att detta går inte få till något bra. Men jag gjorde mitt bästa och det gjorde att jag blev ett fotoobjekt då jag vandrade rakt ut i vattenfåran. Blev väldigt populär hos asiaterna.
lottal-2382lottal-2389

Nu var det tillbaks och packa väskan för hemfärd kommande dag. Men denna vecka kommer finnas länge i mitt minne och hoppas att man får komma tillbaka och upptäcka mer av detta underbara land. Det svåraste nu är att välja ut 3-5 bilder inför kommande utställning i påsk då det är Konst på väg i Tierps kommun.

