Under många år har man inlett fotoåret med en tur till Gysinge och detta har blivit en tradition.
Vi var ett härligt gäng som samlades på lördagmorgon,trotsade snö och halka för att ha en fin dag vid forsarna nere vid Sevedskvarn.

IMGP0601.jpg

IMGP0605.jpg

Man höll öron och ögon på spänn för att höra eller se utter eller strömstaren men ingen av den fick jag i alla fall se men en bonus blev det när en bäver, som jag först trodde var  utter, klev upp på isen. När vi alla hade bytt till teleobjektiv så visade den ej sig mera.
Vattnet stod högt och inte så mycket is ännu, vintern är konstig i år, men motiv finns alltid att finna.

IMGP0654.jpg

Vi avslutade dagen med en stund vid brasan där lunchen intogs och sedan en kort tur innan det var dags att fara hem.
På kvällen bytte jag från att vara naturfotograf till att vara bandfotograf då Current Hill hade anordnat en spelning på Torkvinden, också detta en tradition för dem.

IMGP0760.jpg

IMGP0764.jpg

7 år på dagen idag jag startade upp denna blogg och under årens lopp har man har varit med och upplevt en hel del. Det har också blivit lite av en dagbok för mig som påminner mig vad jag har gjort. Jag kommer att fortsätta med detta, dela med mig mina upplevelser och äventyr för er.  Detta var årets första utflykt, fler kommer det bli under detta år om allt står mig väl.

